Pas på troværdigheden

Efter prisfaldet i fladskærme hænger de på flere og flere tandlægeklinikker. Nogle tandlægeklinikker vælger – for at spare penge – at købe en reklamefinansieret pakke uden medbestemmelse  til at fylde sendefladen ud.

Fra DVD til  multifunktions infoskærm
”I begyndelsen købte mange tandlæger blot en dvd-afspiller og viste pakkeløsninger, de typisk havde købt på en messe eller en konference i udlandet, men enten var de for amerikanske eller for fastlåste i informationerne.  Derfor hilses de nye skærmløsninger velkomne hos mange tandlæger,  som  i stigende omfang erstatter den gammeldags opslagstavle med en funklende fladskærm på væggen.

Blåstempling?

Tandlægerne skal dog huske at tage infoskærmen som profileringsværktøj meget  seriøst, men det er der  tilsyneladende tandlæger derude som  overser og mere fokuserer på den  ”smartness”, der er omkring at have en fladskærm på væggen. De  interesserer sig mindre for hvad der vises på skærmen.

Tandlægen  bør sikre sig, at indholdet, der vises på skærmen, også er med til at profilere klinikken på en ordentlig måde i stedet for at købe en løsning som ser stort på det image der tegnes af klinikken. På sigt er det en meget dyr løsning, fordi et dårligt indhold er med til at undergrave den faglige troværdighed over for patienterne, – og det sælger  man ikke store behandlinger på!.

Når tandlægen tillader, at der vises indhold ufiltreret fra tilfældige  og uvedkommende annoncører, der har set, at tandlægen har et stærkt reklamepotentiale i gruppen af ventende patienter, misledes disse patienter til at tro, at tandlægen anbefaler og blåstempler de produkter, som der reklameres for på skærmen.

Tandlægen skal kunne stå inde for, hvad der vises. De skal passe på, at deres faglige kompetence ikke bliver misbrugt af annoncører og forretningsfolk.

KlinikTV
iDent har  udviklet  et info og underholdningskoncept til tandlægeklinikkens sendeflade, det såkaldte KlinikTV. Det omfatter bl.a. en infotavlefunktion, en præsentation af klinikkens behandlingstilbud, tandtips, præsentation af personalet og nyheder fra ind- og udland, underholdning i form af billed- og filmsekvenser såsom biograftrailers  og afstressende, terapeutiske naturfilm.

Kendetegnede for  KlinikTV er at Tandklinikken suverænt kan bestemme hvad,  hvor og hvorlænge skærmindhold skal præsenteres. Selv reklamespots kan afspilles,- men kun for klinikkens behandlingstilbud og mundplejeprodukter  – og igen er det klinikken der bestemmer hvilke.

 

Enhver nyhed –  er ikke en god nyhed

Markedsføring kan give negativt omdømme!
Tandlægerne er blevet bevidste om, at det er nødvendigt,  at markedsføre sig for at påvirke patientsammensætningen i den ønskede retning,  men man skal ikke bruge markedsføring ukritisk, for så kan tandlæger undergrave sin ellers høje troværdighed hos befolkningen, som undersøgelser viser, at tandlæger stadig har…